sobota, 21 stycznia 2012

"na włosko"

Podejrzałam w menu restauracji i natychmiast zapragnęłam wykonać i skonsumować.

Składniki:

  • gruby makaron (np. penne)
  • liście szpinaku
  • suszone pomidory
  • kilka ząbków czosnku
  • oliwa z oliwek
Gotuję makaron.
Szpinak siekam na mniejsze cząstki, żeby się nie ciągnął. Suszone pomidory moczę 2-3 minuty we wrzątku (jeśli są w zalewie, to już nie trzeba moczyć).
Na patelni rozgrzewam oliwę, wrzucam poszatkowane drobno suszone pomidory, podsmażam, dorzucam szpinak, podsmażam, dorzucam czosnek, podsmażam. 
Ugotowany makaron przerzucam do wielkiej patelni (ja używam woka, bo jest głęboki i nic mi nie wypadnie), wrzucam na niego przygotowany szpinak z towarzystwem, podsmażam jeszcze chwilę, dokładnie mieszając, żeby makaron się ładnie oblepił.
Ja do tego ugrillowałam jeszcze kawałki piersi kurczaka w orientalnych przyprawach, dzięki czemu moje danie przestało być "na włosko" :))) 

E voilà!

zdjęcie mi nie wyszło :D

Zostało 10 dni zabawy!

9 komentarzy:

  1. zdjecie super! a o smaku wole nie myslec, bo slinka cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makaron. Szczególnie po włosku. :)
    Jak sie robi smazony slonecznik? Czy to po prostu prazone ziarna?

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm, pychotka:)
    zdjęcia to mi nie wychodzą;P

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam takie proste i zarazem pyszne dania:) Ja dziś też robię obiad na szybko - kurczaka w sosie hawajskim - na mleku kokosowym z ananasem;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale zrobilas mi smaka uwielbiam makarony:)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja dziś dla odmiany miałam pyszny narodowy obiad-ziemniaki,surówkę z kiszonej kapusty i świeżą rybke;)))pycha;)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki! Rzeczywiście przepis, który mi "podrzuciłaś" brzmi obiecująco, trzeba będzie go wypróbować. Muszę tylko zamówić gdzieś mąkę włoską, bo nigdzie w marketach się z nią nie spotkałam.
    A dziś już zrezygnowałam z pizzy, bo mąż zrobił pyszną sałatkę z camembertem;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kusisz .. a ja nie mogę takich pyszności .. mam szlaban !

    OdpowiedzUsuń
  9. a ja włsnie taka głodna jestem o mamo az slina mi pociekła:)))))

    OdpowiedzUsuń