wtorek, 26 czerwca 2012

baba i tort urodzinowy - ciasteczkowy potwór

Tort urodzinowy się udał!
Baba chodzi dumna, z wysoko uniesionym podbródkiem, co ma dodatkowy plus - nie widać aż tak drugiego podbródka :)))

Zrobiony z zakupionych spodów biszkoptowych (jeden potrójny i jeden pojedynczy, do wykrojenia łapek), przełożony masą jagodową oraz śmietankową, obłożony masą śmietankową zafarbowaną na niebiesko. Oczyska i buzia z własnoręcznie lepionej pół nocy masy cukrowej.


  • masa jagodowa
Galaretkę o smaku owoców leśnych, która już mocno zsiadła, roztrzepałam intensywnie łyżką, dodałam  zmiksowane z cukrem jagody i wymieszałam, tworząc coś na kształt gęstego dżemu

  • masa śmietankowa
Śmietanę 36% z kartonika ubiłam z 2 łyżkami cukru pudru, żelatyną dla usztywnienia masy, odrobiną aromatu śmietankowego i kilkoma łyżkami serka homogenizowanego

Na masę kolorową przygotowałam drugi taki set, jak powyżej, plus barwnik spożywczy. Do tej masy dodałam nieco więcej żelatyny.

  • masa cukrowa 
Przepis wzięłam stąd. Prosta w wykonaniu, choć ręce mi się nieźle kleiły i był moment, że chciałam tym rzucić, a oczy zrobić z piłeczek pingpongowych :D
Część gotowej masy oddzieliłam i zabarwiłam na ciemno, mieszając ze sobą wiele barwników (czerwony, pomarańczowy, niebieski)


Efekt?
Voila!

czy przypomina ciasteczkowego potwora?


Młodzież była wniebowzięta! Warto było się pomęczyć! :)))


14 komentarzy:

  1. o jacie pieprze! no nieźle:)
    sama bym chętnie w nim zebiska zatopila:D

    OdpowiedzUsuń
  2. U lala !!! wymiatasz !!! :) czy to przypomina ciasteczkowego potwora ??? TO JEST ciasteczkowy potwór !!! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciasteczkowo potwornie zdolna z Ciebie bestia;)
    Choć jestem słodyczożercą, chyba żal by mi było ruszyć takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super!!! nie wyobrażam sobie, żeby wyszło mi coś takiego lub podobnego, choć miałam ambicje przed drugimi urodzinami córki... :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaa jaki super ! :) Masz talent kobito :)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudny tort!!!!ciekawe,czy równie smaczny?;Dpewnie szybko zniknął;))

    OdpowiedzUsuń
  7. mmmmmmm pysznościowaty potworowaty tort :P

    OdpowiedzUsuń